About Me

My photo
" saya adalah saya . awak adalah awak . saya adalah seorang perempuan . awak adalah seorang lelaki . saya punya impian tersendiri . awak juga ada impian kan ? saya nak capai impian saya . awak nak capai impian awak . sekarang saya disini , awak disana . di kesempatan akan datang saya dan awak akan dipertemukan . jumpe nanti ! " "Sepasang kasut saya hilang sebelah , tapi saya pasti satu hari nanti saya akan jumpa kasut yang hilang itu - Awak "

alert

Pemilik blog ini sangat cuai ketika memandu keyboardnya . Oleh yang demikian , sebarang TYPO adalah amat dikesali . Kelajuan memandu adalah tahap 240 km/j . Segala kesalahan adalah amat dikesali . Sekian .

Tuesday, December 10, 2013

'TOL' DI KENDURI

Sabtu lepas aku pergi bersama rombongan cik kiah ke Johor . kenape Johor ? sebab memang nak pegi sanelah . tapi , dia punye perjalanan nak kesane memang kematu punggung hoi . 10 jam mak kau ! rase macam balik ganu deyh ! pejam celik pejam celik bilenye lah nak sampai kan . sabar je la duduk dalam bus .


atas sebab kemalangan jalanraya di highway , kami terpakse cari jalan lain nak sampai ke Johor seperti yang dirancang . kalau tidakk , memang kenduri atas highway jelah . makan tar jalan , minum air bus tu ha . perghhh kau memang sangat kejam tau dak ! hahaha


Okey cerita pasal 'tol' kenduri mesti korang paham ape yang aku nak sampaikn ka . hee kalau tak paham jugak , mari hentak kepala kat dinding . apehal la susah beno nak paham . aku plak kejam . 'tol' yang aku maksudkan ni yang pengantin lelaki kene lalui sebelum jumpe dan sanding dengan pengantin perempuan . Aku tak pasti sama ada ini tradisi atau saje buat sesuke nak bergembira di majlis raja sehari ni . Yang pasti masih ade lah yang buat macam ni .


Majlis kenduri kawen anak buah aku . hek eleh anak buah dah sampai seru kawen naik pelamin , tang makcik dia nie bile pulak nak kawen hoi . senang je jawapan bile orang Tanya bile nak kawen , jawapanye tunggu anak mak cik yang kaya tuh bankin kan duet dalam akaun saya untuk tanggung kos majlis perkahwinan saya yang grand itu . hahaha demand kau jah kan . tidak lah macam tu sekali sebenarnye . lowprofile je aku ni .


'tol' pertama yang perlu dilepasi

sebelum tu kene minum air , kate pakcik sebelah tuh air garam . tak tau motif ape

'tol' kedua


setelah Berjaya merobohkan 'tol' pertama
Masih wujud tradisi atau sekadar suke suke . jawapan tuh kene Tanya pade tuan punye diri . Kalau sekadar suke suke biar berpada . sebab dari sini kite bole dengar bende yang tak enak . siap makcik sebelah kate , "banyak sangat tol, jom lah balik" . see da terang lagi bersuluh . biar perpada dengan apa yang kite lalukan . maybe sekadar suke , tapi jangan sampai menyusahkan orang lain . maaf pada yang berkenaan .


senahkepoci: tol kat Malaysia ni dah cukup banyak rakyat Malaysia laburkan , tapi kat kenduri ade tol special sikit . harga tol ni depends kat orang tu . kalau naseb baik tol duet besar klau naseb tak bak tol duet kecik . hehehe